본 개인정보취급방침은 (주)엔비너지(이하 “공급자”)사이트에 기재하는 개인정보에 대한 취급방침입니다.
1. 수집하는 개인정보의 항목 및 수집방법
가. 수집하는 개인정보의 항목
첫째, 공급자는 원활한 고객상담, 각종 서비스의 제공을 위해 최초 회원가입 당시 아래와 같은 개인정보를 수집하고 있습니다.
– 필수항목 : 회사명, 이름, 이메일 주소, 정보수집 동의여부
– 선택사항 : 전화번호
나. 개인정보 수집방법
공급자는 다음과 같은 방법으로 개인정보를 수집합니다.
– 홈페이지에 접속하여 고객 스스로 회원가입양식을 작성하여 가입
2. 개인정보의 수집 및 이용목적
가. 서비스 제공에 관한 계약 이행 및 서비스 제공에 따른 요금정산, 컨텐츠 제공, 특정 맞춤 서비스 제공
나. 회원관리
회원제 서비스 이용 및 제한적 본인 확인제에 따른 본인확인, 개인식별, 불량회원의 부정 이용방지와 비인가 사용방지, 가입의사 확인, 가입 및 가입횟수 제한, 분쟁 조정을 위한 기록보존, 불만처리 등 민원처리, 고지사항 전달
다. 신규 서비스 개발 및 마케팅·광고에의 활용
신규 서비스 개발 및 맞춤 서비스 제공, 통계학적 특성에 따른 서비스 제공 및 광고 게재, 서비스의 유효성 확인, 이벤트 및 광고성 정보 제공 및 참여기회 제공, 접속빈도 파악, 회원의 서비스이용에 대한 통계
3. 개인정보의 공유 및 제공
공급자는 이용자들의 개인정보를 “2. 개인정보의 수집목적 및 이용목적”에서 고지한 범위내에서 사용하며, 이용자의 사전 동의 없이는 동 범위를 초과하여 이용하거나 원칙적으로 이용자의 개인정보를 외부에 공개하지 않습니다. 다만, 아래의 경우에는 예외로 합니다.
– 이용자들이 사전에 공개에 동의한 경우
– 법령의 규정에 의거하거나, 수사 목적으로 법령에 정해진 절차와 방법에 따라 수사기관의 요구가 있는 경우
4. 개인정보의 보유 및 이용기간
이용자의 개인정보는 원칙적으로 회원이 자발적인 탈퇴의사를 밝히고 탈퇴완료전 시점까지 보유합니다.
5. 개인정보 자동 수집 장치의 설치/운영 및 거부에 관한 사항
공급자는 개인화되고 맞춤화된 서비스를 제공하기 위해서 이용자의 정보를 저장하고 수시로 불러오는 ‘쿠키(cookie)’를 사용합니다. 쿠키는 웹사이트를 운영하는데 이용되는 서버가 이용자의 브라우저에게 보내는 아주 작은 텍스트 파일로 이용자 컴퓨터의 하드디스크에 저장됩니다.
가. 쿠키의 사용 목적
이용자들이 접속한 각 서비스와 웹 사이트들에 대한 방문 및 이용형태, 인기 검색어, 보안접속 여부, 뉴스편집, 이용자 규모 등을 파악하여 이용자에게 최적화된 정보 제공을 위하여 사용합니다.
나. 쿠키의 설치/운영 및 거부
– 이용자는 쿠키 설치에 대한 선택권을 가지고 있습니다. 따라서 이용자는 웹브라우저에서 옵션을 설정함으로써 모든 쿠키를 허용하거나, 쿠키가 저장될 때마다 확인을 거치거나, 아니면 모든 쿠키의 저장을 거부할 수도 있습니다.
– 다만, 쿠키의 저장을 거부할 경우에는 로그인이 필요한 일부 서비스는 이용에 어려움이 있을 수 있습니다.
– 쿠키 설치 허용 여부를 지정하는 방법(Internet Explorer의 경우)
① [도구] 메뉴에서 [인터넷 옵션]을 선택합니다.
② [개인정보 탭]을 클릭합니다.
③ [개인정보취급 수준]을 설정하시면 됩니다.
6. 개인정보관리책임자 및 담당자의 연락처
귀하께서는 공급자의 서비스를 이용하시며 발생하는 모든 개인정보보호 관련 민원을 개인정보관리책임자 혹은 담당부서로 신고하실 수 있습니다.
공급자는 이용자들의 신고사항에 대해 신속하게 충분한 답변을 드릴 것입니다.
개인정보 관리책임자:
전 화 : 02-866-8007
메 일 : admin@envinergy.co.kr
기타 개인정보침해에 대한 신고나 상담이 필요하신 경우에는 아래 기관에 문의하시기 바랍니다.
– 개인분쟁조정위원회 (www.kopico.go.kr / 1336)
– 정보보호마크인증위원회 (www.eprivacy.or.kr / 02-580-0533~4)
– 대검찰청 첨단범죄수사과 (www.spo.go.kr / 02-3480-2000)
– 경찰청 사이버테러대응센터 (www.police.go.kr/www/security/cyber.jsp / 02-392-0330)
7. 만14세 미만의 개인정보보호
만 14세미만의 어린이는 회원으로 가입하기 전에 반드시 법정대리인의 동의를 받아야 합니다.
법정대리인은 언제든지 어린이의 개인정보의 열람, 정정, 일부 정보 삭제, 동의 철회등을 회사에 요청할 수 있으며, 이러한 요청에 대하여 회사는 지체 없이 필요한 조치를 취하여야 합니다.
8. 기타
본 사이트에 링크되어 있는 웹사이트들이 개인정보를 수집하는 행위에 대해서는 본 “개인정보취급방침”이 적용되지 않음을 알려 드립니다.
9. 고지의 의무
현 개인정보취급방침 내용 추가, 삭제 및 수정이 있을 시에는 개정 최소 7일전부터 홈페이지의 ‘공지사항’을 통해 고지할 것입니다.
– 공고일자 : 2023년 07월 01일
– 시행일자 : 2023년 07월 01일
This Personal Information Management Policy is for the personal information stated on the website of IOESOFT Co.,Ltd. (hereinafter the “Provider”).
1. Types of Collected Personal Information and Method of Collecting Personal Information
A. Types of collected personal information
The Provider first collects the following personal information when users create an account to facilitate customer service and provide various services:
– Required items: Name of business, personnel in charge, contact details, e-mail address, and whether consent is made to the collection of information
– Optional items: Tel
B. Method of collecting personal information
The Provider collects personal information by the following methods:
– Customers connecting to the website and filling up the account creation form to sign up
2. Purpose of Collection and Use of Personal Information
A. To fulfill the contract in relation to service provision; to settle the accounts followed by service provision; to provide contents; and to provide customized services
B. To manage membership
To verify user identification in relation to the provision of membership service and to comply with the real-name identification policy; to identify the users; to prevent unjust and unauthorized use of service; to confirm the user’s intent to create an account; to restrict certain creation of account and the number of creating an account; to keep records for dispute resolution; to handle customer complaints; and to give notices
C. To develop new services and use for marketing or advertisement
To develop new services and provide customized services; to provide services based on statistical characteristics and to publish advertisements; to verify the validity of services; to provide opportunities for events or advertising information; to check access frequencies; and to compile statistics on the use of services by the users
3. Sharing and Provision of Personal Information
The Provider uses the personal information of users within the scope stated in “2. Purpose of collection and use of personal information,” and does not exceed this scope or in principle disclose personal information of users without a prior consent from the users except for following cases:
– The user’s consent to the disclosure of the personal information in advance
– Request from a law enforcement agency according to a legal provision or according to the procedure and methods stated in the law for the purpose of conducting an investigation
4. Personal Information Retention and Usage Period
In principle, the Provider retains the personal information of users until a user expresses his/her voluntary intention of withdrawal, and the retention of the personal information of such users continues up to the completion of the withdrawal.
5. Installation and Operation of Devices for Automatic Collection of Personal Information and Refusal Thereof
The Provider uses a cookie that contains and, on occasion, loads information of the users to provide personalized and customized services.
A cookie indicates a small text file stored on the hard disk of the user’s computer that is sent by a server used for operating a website to the browser utilized by the users.
A. Purpose of cookie use
To identify types of visits and use of each service and websites to which the users connected, trending keywords, whether the connection is secured or not, news editing, and the number of the users to provide optimized information provision to the users
B. Installation and operation of cookies and refusal thereof
– The users have a right to choose on cookie installation. Therefore, the users may allow all cookies, check whenever a cookie is stored, or refuse the storage of all cookies in the settings of a web browser.
– However, refusal to store cookies might lead to certain difficulties in using some services that require a user to log in.
– How to manage cookie installation settings (for Internet Explorer):
① Select the “Tools” button and then select Internet options.
② Select the “Privacy” tab.
③ Determine your “Privacy management level.”
6. Personal Information Protection Manager and Other Personnel in Charge
Users may file any complaint in relation to personal information that arose while using the service of the Provider to the personal information protection manager or the division in charge.
The Provider assures that it will promptly give sufficient answers to the complaints raised by users.
Personal information protection manager: Hojun Lee
Phone: +82-2-761-2340
E-mail: robin@i52.kr
In case a report or a consultation is needed in relation to personal information infringement, the users may make inquiries to the following agencies:
– Personal Information Dispute Mediation Committee (www.kopico.go.kr / +82-1336)
– Personal Information Protection Mark Accreditation Committee (www.eprivacy.or.kr / +82-2-580-0533~4)
– High-Tech and Financial Crimes Investigation Division, Supreme Prosecutors’ Office (www.spo.go.kr / -82-2-3480-2000)
– National Police Agency Cyber Bureau (www.police.go.kr/www/security/cyber.jsp / +82-2-392-0330)
7. Personal information protection of children under the age of 14
A child under the age of 14 must have the approval of his/her legal representative before joining to be a member.
The legal representative may request the company to get access to or correct the personal information, delete some information, or withdraw the consent at any time, and the company shall take the necessary measures without delay.
8. Others
This Personal Information Management Policy does not apply to the collection of personal information by the websites linked on this website.
9. Duty to Notify
In case of an addition, deletion, or modification of the contents of this Personal Information Management Policy, the Provider will notify at least seven days before such changes.
– Date of notification: 01/06/2022
– Date of execution: 01/06/2022